Afaceri Romania



Vremea in Baia Mare
Atractii turistice in zona
   Baia Mare, Maramures


Nunti, restaurante
   Baia Mare, Maramures


toate domeniile in ordine alfabetica | domenii active
Idei, informatii si sfaturi utile

Ce trebuie sa stii cand cumperi o masina second-hand - 23-11-2014 23:12

Cand vrei sa cumperi o masina secondhand, din tara sau din strainatate, trebuie sa fii foarte prudent altfel risti sa ramai si fara masina, si fara bani. Libertatea iti spune ce trebuie sa verifici cu mare atentie.

In primul rand, trebuie sa verifici autenticitatea actelor masinii. Daca ai dubii sau pur si simplu nu stii cum arata actele originale ale unui astfel de model, adreseaza- te Politiei.

Solicita cu aceasta ocazie si o verificare in baza de date a Politiei Rutiere, pentru a vedea daca nu cumva masina apare ca fiind furata, din Romania sau din alta tara.

Vezi daca seriile sunt originale

Chiar daca documentele par in regula si masina nu figureaza in evidenta Politiei drept furata, verifica cu mare atentie seriile masinii, atat de pe caroserie, cat si de pe motor.

Daca sesizezi ca au fost facute unele modificari, daca ai cea mai mica indoiala ca seriile sunt autentice, renunta la tranzactie. Altfel risti ca, la un moment dat de exemplu, la inspectia tehnica periodica (ITP), specialistii sa constate ca seriile au fost modificate.

Atunci, vei ramane si fara masina, si fara banii dati la cumpararea ei. In plus risti sa fii acuzat de complicitate cu cei care au facut ilegal modificarile sau cu cei care au furat masina.

Verifica geometria masinii

In ceea ce priveste starea tehnica a masinii, pe langa verificarile obisnuite - kilometraj, uzura motor, caroserie, tapiterie etc. - este indicat sa faci apel la un meserias sau chiar sa testezi masina intr-un service auto.

In primul rand, trebuie sa verifici daca autoturismul nu a suferit un accident grav, cum ar fi o tamponare frontala sau laterala puternica si/sau o rasturnare, in urma careia sa fi suferit modificari serioase ale geometriei masinii, care nu pot fi sesizate decat folosind o aparatura speciala.

Defecte ce nu mai pot fi remediate

Or, o dereglare a unuia sau a mai multor unghiuri ale suspensiei conduce la o manevrare imprecisa a automobilului, produce tocirea rapida a anvelopelor si determina incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.

De asemenea, o astfel de dereglare conduce la un consum excedentar de carburant lucru pe care sigur nu il doriti, si la uzura prematura a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de directie, cu implicatii directe in ceea ce priveste siguranta in trafic si, nu in ultimul rand, determinand costuri substantiale pentru remedierea situatiei. Asta, daca se mai poate remedia...
Operatie complicata

Reglajul unghiurilor sasiului si cel al suspensiei (geometria rotilor), la o masina care a fost rasturnata sau tamponata puternic, din fata sau din lateral, sunt operatii extrem de sensibile si de complicate, in primul rand prin prisma marjelor de eroare cu care se lucreaza.

Acestea sunt de ordinul secundelor si/ sau al zecimilor de milimetru. Daca dereglarea unghiurilor este prea mare, masina nu mai poate fi “trasa”, cum se spune, existand riscul ca piesele vizate sa cedeze definitiv.




Google
 

Link-uri parteneri

Afisare pe judete