Afaceri Romania



Vremea in Baia Mare
Atractii turistice in zona
   Baia Mare, Maramures


Nunti, restaurante
   Baia Mare, Maramures


toate domeniile in ordine alfabetica | domenii active
Idei, informatii si sfaturi utile

10 SFATURI UTILE pentru condusul in siguranta prin ploaie - 08-09-2014 15:01

1. Mentine presiunea optima in anvelope

Cel mai mare dusman al soferilor, pe timp de ploaie, este acvaplanarea - situatia in care masina nu face contact direct cu suprafata de rulare, ci „pluteste” pe un strat de apa. Chiar daca iti suna ca o mica minune, este, de fapt o situatie foarte neplacuta, caci apa nu este chiar genul de materie in a carei stabilitati sa te poti increde.

Presiunea in avelope, explicata succint

In momentul acvaplanarii, controlul asupra masinii tale este diminuat pana la un nivel critic. Poti evita pe cat posibil acvaplanarea daca presiunea anvelopelor tale se incadreaza in parametrii optimi. 

2. Pasteaza o atentie sporita indicelor de uzura al anvelopelor

Tehnologiile au evoluat suficient de mult in materie de incaltaminte al masinilor, insa aspectul uzurii anvelopelor a ramas o constanta naturala. Din fericire, mai toate anvelopele au indici de uzura, pe care ii poti citi cu usurinta si pe care ar fi indicat sa-i respecti, caci o anvelopa uzata este mai grava decat un papuc rupt. 

Distanta de franare, de la 80 km/h la 0 km/h, in functie de uzura anvelopei (difera si in functie de masa masinii) (via)

3. Cauciucurile noi stau mai bine pe puntea spate

Cu toate ca discutia aici ar putea sa divagheze catre detaliul „depinde care este puntea motoare”, fizica ne arata ca este mai indicat ca, atunci cand inlocuiesti doar doua dintre cele patru anvelope, cele noi sa incalte rotile de pe puntea spate. 

In linii mari (si curbe), cam asta ti se poate intampla 

Atunci cand puntea fata pierde aderenta si devine subviratoare, cea mai mare parte a soferilor apasa instinctiv frana, lucru care duce la mutarea greutatii pe fata. Asta face ca puntea fata sa raspunda directiei impuse de sofer, insa face si ca puntea spate, usoara, sa iasa de pe trasa. Iar acest lucru este cu atat mai probabil cu cat anvelopele spate sunt mai uzate.

Citeste aici continuarea




Google
 

Link-uri parteneri

Afisare pe judete